Inbound Marketing, Activeer

Inbound Marketing, Activeer

Wij zijn bij de derde pijler: ‘Activeer’. In de vorige blogs hebben wij kennisgemaakt met ‘Interesseer‘ en ‘Overtuig‘ van Inbound Marketing. Met Inbound Marketing zijn bedrijven in staat hun marketing en verkoop te transformeren tot een resultaatgericht proces, waarmee (potentiële) klanten niet langer lastig worden gevallen (push) maar worden aangetrokken (pull).

In het kort nog even de pijlers van Inbound Marketing voor u op een rijtje:

1) Interesseer (bezoek)
2) Overtuig (conversie)
3) Activeer (kopen)
4) Inspireer (behouden)

In dit blog gaan wij nader in op ‘Activeer (conversie)

In de tweede fase hebben wij gewerkt aan het verkrijgen van contactinformatie. Met meer bezoekers en gekwalificeerde leads zijn wij er nog niet. Je wilt dat leads klanten worden. Als wij aan de slag gaan met content kunnen wij onze leads heel specifiek voorzien en voeden van de juiste informatie!

Wij noemen dit ‘gepersonaliseerde lead-nurturing’. Met deze strategie kan je het verkloopproces versnellen.

Doel

– Gepersonaliseerde lead-nurturing
– Integratie CRM met Inbound Marketing
– Hulpmiddelen

Hulpmiddelen die je kunt inzetten, zijn:

– Online hulp
– Koopadvies
– Gebruikerstips
– Handleidingen
– Video’s

Van bezoekers naar leads, wat te doen?

E-mail

Na het laten invullen van een formulier op je website ontvang je de contactgegevens van je ‘lead’. Met deze gegevens kan je aan de slag met het delen van gerichte kennis richting je lead. Denk hierbij aan: nieuwsbrieven, e-books, webinars, formats etc.
Belangrijk: voorkom dat de lead je gaat zien als spammer!

Automatiseren van je marktingacties

Bij de start van je e-mailmarketing gaat het nog wel goed. Er wordt een whitepaper aangevraagd en je houdt bij dat je over en paar weken de relatie het tweede deel wilt sturen. Besef je wel dat dit op een gegeven moment niet meer bij te houden is. Het is dan heel prettig om deze processen te automatiseren.

Leadscoring

Wanneer ben jij zo ver voor een aankoop? Het is nog lastiger om te bepalen wanneer de lead klaar is voor een aankoop. Als je aan de slag gaat met lead scoring, kan je elke lead een score geven op basis van het aantal contact- en interactiemomenten met je bedrijf.

Denk hierbij aan:
1. Websitebezoek
2. Download
3. Lezen van nieuwsbrief

Je kunt deze interactiemomenten optellen en zo een indicatie krijgen hoe warm je lead is.

CRM

Sluit de cirkel via een marketing integratie met CRM.
1. Welke marketing inspanningen leveren de beste leads op?
2. Zijn je verkopers gericht op gekwalificeerde leads?
3. Integreer je CRM systeem met inbound- marketingsoftware

Prosos: “Leees meer over Inbound Marketing!”.

Lees meer!

Geen reactie's

Geef een reactie